Zelfs de senior recruiters deden nieuwe inzichten op.

"Sourcing en search is één van de thema's waarin wij echt stappen wilden zetten. Want wij werven binnen financiële dienstverlening en tech en in die arbeidsmarkten is het steeds moeilijker de juiste mensen te bereiken. Met een ambitieuze doelstelling van 400 new hires in een jaar, alleen al voor de corporate recruiters, moet je wel alles uit de kast halen." Marcella Smit is teammanager recruitment van Talent&Pro en verantwoordelijk voor de afdeling corporate recruitment. Bovendien staat ze aan de basis van het recruitment competence center (RCC), waarmee de organisatie het recruitmentniveau naar een nieuw level wil tillen.


Talent&Pro is actief voor pensioenfondsen, banken, verzekeraars en daarnaast met bijvoorbeeld het label House of Bèta in sectoren buiten de financewereld. "Op een bepaald moment hielden zo'n twintig collega's zich zo'n beetje op een eigen manier bezig met werving en selectie. Een mix van corporate, 180- en 360-graden-recruiters. Om de krachten te bundelen besloten we het RCC te ontwikkelen. En van daaruit op basis van die grote diversiteit aan rollen en recruitmentskills gingen we onder andere aan de slag met search en sourcing."

Overtuigd op basis van inhoud

"Onze recruiters hadden al wel een basisniveau wat sourcen betreft. We wilden ze vooral triggeren om verder te gaan dan ze tot dan toe deden. Ellen van Dieren wees ons na een door haar gegeven training op Marcel voor die verdieping. Zo kwam ik bij hem terecht. Ik heb meerdere experts gesproken en Marcel is wel echt de guru op dit vlak. Na een kennismaking via Teams, waarin ik hem meenam in mijn gedachtegang en wensen waren we er vrij snel uit. Hij heeft me op inhoud weten te overtuigen."

"Ik hoor steeds van collega's dat men voor de trainingen eigenlijk niet écht wist wat er allemaal mogelijk was op het gebied van sourcing. Tijdens de trainingen maakte Marcel waar wat hij beloofde. Zelfs de senior recruiters heeft hij nieuwe inzichten gegeven."


Killermessage en de rule of 3

"Wat wij in de praktijk ervaren is dat door gebruik van de 'killermessage', zoals Marcel het noemt, de acceptatieratio omhoogschiet. De term valt ook regelmatig letterlijk binnen het team, net als de 'rule of 3'. We krijgen met die laatste toepassing meer response, dus het helpt écht bij het benaderen van mensen."


Toepasbaarheid op maat

Marcel heeft het vermogen om al zijn kennis te vertalen naar de groep die hij traint. Waardoor het toepasbaar is in de eigen praktijk. “Zo dook hij bijvoorbeeld vooraf in de systemen die wij gebruiken. Dat is echt van toegevoegde waarde. Hij weet de juiste dingen uit zijn rugzak te halen voor de deelnemers."


Online training via Zoom

"De training vond plaats via Zoom. Dat zorgde bij de eerste training af en toe wel voor wat gebrek aan energie. Ook daar schakelt Marcel dan weer heel snel op, door in de tweede training met break-outsessies te werken. Dat was echt fantastisch en gaf net iets meer interactie. Hij is dus heel erg klantgericht, dat blijkt ook uit hoe hij zijn agenda deelt, zodat je achteraf altijd terecht kan met je vragen. Ik zou hem absoluut weer inhuren voor nieuwe trainingen. Op inhoud is hij bizar sterk, zelfs voor recruiters die al jaren in het vak zitten."

Meer weten over de incompany maatwerk sourcing training?

arrow_drop_up arrow_drop_down