Maatwerk Sourcing Training
Marcel van der Meer - Sourcing Expert

Herken jij dit ook?​​​​​

  1. Vacature doorlooptijd loopt op, de business klaagt.
  2. Je hebt fors geïnvesteerd in tooling als LinkedIn Recruiter, het wordt onvoldoende gebruikt.
  3. Je team is te afwachtend, versturen berichten maar krijgen geen of nauwelijks response.

Sourcen is écht niet lastig.

Sourcen dat is toch lastig of welk bericht kan ik naar een kandidaat sturen? Zo maar twee vragen die mij regelmatig worden gesteld. Mijn naam is Marcel van der Meer, sourcing expert. Ik kom uit de praktijk, weet waar je tegenaan loopt en hoe je dit kunt omzeilen.


Sourcen is écht niet lastig, het grootste deel van de Nederlandse en de Belgische markt is gewoon online te vinden. Je doelgroep online beïnvloeden en bewegen dat is waar je het verschil maakt. Kandidaten verleiden met de juiste boodschap, want dan volgt het resultaat.

Over de trainer, Marcel van der Meer

Een creatieve, een communicatief vaardige nerd en ik weet mensen altijd te verrassen. 

Ik heb gewerkt als Chapter Lead Sourcing bij KPN en als Global Sourcing Lead bij de Rabobank en als Sourcing Expert bij Boskalis en geef daarnaast offline en online veel trainingen, workshops en lezingen op het gebied van sourcing, growth hacking en innovatie in recruitment.

Maatwerk Sourcing Masterclass

Paul Beglinger

Recruitment Director EMEA & APAC bij Mobiquity

De sourcingkennis van Marcel mixen met onze eigen manier van werken.

"Een van de learnings die we opdeden was op het vlak van de reachouts. Marcel liet zien hoe je die voor bepaalde kandidaten een stuk persoonlijker maakt door onderzoek te doen. Door verder te kijken en meer in het profiel te duiken van je kandidaat. Ja, dat kost wat meer tijd, maar je zal zien dat de response rate omhooggaat." 

Enkele onderwerpen vanuit de maatwerk training.

  • Research van je doelgroep & concurrentie - skills & alternatieve titels
  • Leer goed sourcen op LinkedIn en vele andere platformen.
  • Tips & trucs die ze direct in praktijk kunnen én willen brengen.
  • InMails & emails schrijven die wél tot resultaat leiden.

Marcella Smit

Manager Corporate Recruitment & Recruitment Development
bij Talent&Pro

Toepasbaarheid op maat.

"Wat wij in de praktijk ervaren is dat door gebruik van de 'killermessage', zoals Marcel het noemt, de acceptatieratio omhoogschiet. De term valt ook regelmatig letterlijk binnen het team, net als de 'rule of 3'. We krijgen met die laatste toepassing meer response, dus het helpt écht bij het benaderen van mensen."

Wa​​​​t krijg je er voor terug?

  • Je team krijgt de juiste kennis en wordt proactiever.
  • Sourcen wordt als leuk ervaren, bekend maakt bemind.
  • De doorlooptijden worden korter, resultaat direct merkbaar.

Luuk Feitsma

Recruitment Lead - Xebia

Positief effect is direct zichtbaar.

 “Ik zie dagelijks positieve resultaten van de training. Als ik kijk hoe de recruiters nu InMail gebruiken, dan is dat zowel kwalitatief als kwantitatief verbeterd. Ook het aantal positieve reacties van kandidaten is toegenomen. En dankzij de nieuwe methodes die we hebben geleerd zijn nu al meerdere nieuwe mensen aangenomen. De training is de investering dubbel en dwars waard geweest dus.”

Maak handig zelf een belafspraak in mijn agenda.

arrow_drop_up arrow_drop_down