pvh-review-sourcing-training-klikwork
enni-pidan

Je leert het beste door te doen

Bij PVH, de fashion company die Tommy Hilfiger en Calvin Klein vertegenwoordigt, is diversiteit en inclusie een groot thema. Senior manager Enni Pidan volgde met haar team van 9 recruiters een training van Marcel ter uitbreiding van de sourcingkennis. D&I was daarbij een belangrijke factor.

"Marcel werd me aangeraden door een collega die al eerder een training van hem volgde. Voor de borging van het goed toepassen van sourcing in ons hele team bracht hij ons in 4 sessies de nodige inzichten bij."

Sourcen voor minder generieke rollen

"Omdat wij wereldwijd recruiten, voor zeer brede rollen en echte niches, was ik benieuwd naar Marcels aanpak. Het goede is dat hij zowel op inhoud als op niveau precies wist wat we nodig hadden. Voor alle deelnemers was de kennis die hij deelde meer dan interessant en leerzaam."


De geleerde technieken passen we nu toe

"Marcel leerde ons verschillende soorten sourcingtechnieken, zoals boolean searches voor specifieke functies en voor nicherollen. En ook hoe je de juiste boolean strings maakt voor het vinden en bereiken van een diversere doelgroep. Met succes overigens, want ik zie dat deze technieken, net als wat andere basiskennis, nu dagelijks door het team worden toegepast."


Als trainer zelf ook blijven leren

"Het mooie van Marcel is dat hij niet overkomt als de enige persoon met kennis. Hij staat er erg voor open om ook zelf te leren. Dat zorgt voor een goede ontspannen energie tijdens de training. Mensen krijgen de ruimte om hun mening te geven en hij moedigt het onderling delen van kennis aan. Zijn rustige en down to earth uitstraling dragen daar absoluut aan bij.


"De training stond niet alleen in het teken van theorie, waardoor iedereen de volle aandacht erbij hield. De praktische voorbeelden en de opdrachten maakten het geheel zeer interactief. Het gaat Marcel echt om de ervaring die mensen krijgen door direct te 'doen'. En juist dat is wat ook mijn collega's en ik heel fijn vonden."